Prison Architect – twórcy gry traktują piratów jako potencjalnych klientów

Mark Morris, jeden z twórców Prison Architect, powiedział w rozmowie z fanami, że traktuje piratów w kategoriach marketingowych.

Zdaniem współzałożyciela studia Introversion Software, osoby, które ściągają nielegalne egzemplarze ich produkcji są potencjalnymi klientami, na tyle zainteresowanymi grą, żeby chcieć w nią grać, ale nie dość, żeby wydać na nią pieniądze. Zadaniem ekipy z Introversion, wytłumaczył Morris, jest przekonać piratów, że warto zapłacić.

Deweloperzy z Introversion przyznają, że taka polityka jest intuicyjna. Pewne jest to, że zadowolony musi być przede wszystkim klient, który kupi oryginał. „Nie mam pewności, jakie efekty przynosi to podejście, ale jasne jest, że nie chcemy karać legalnych graczy w żaden sposób za to, co zrobili jacyś piraci” – dodał Morris. Efekty działania Introversion widać w samej dyskusji – dwie osoby przyznały, że kupiły Prison Architect dopiero po wypróbowaniu nielegalnej wersji.

Źródło:
Szymon Liebert - GRY-OnLine


Klemens
2013-09-04 16:50:50